Elder Dragon Highlander



Mycket tack vare Tommy så har jag blivit Magic-frälst på nytt. Det har ju inte gått så långt att jag börjat inhandla booster-packs ännu, men det känns nära. Vad jag däremot bara "måste" ha är de nya Commander lekarna. Commander är det nya namnet på den version som tidigare kallades för
Elder Dragon Highlander. Den stora skillnaden från vanliga Magic är sättet lekarna är byggda på.

Till att börja med så måste man välja ut en Legendary Creature som agerar som lekens general. Färgerna på denna creature avgör vilka färger du får ha med i leken. Samt så läggs denna general ut på sidan av leken och kan spelas under ens egen tur. Istället för att någonsin hamna i en graveyard placeras den tillbaka i samma passiva område och kostar 2 color-less mana mer att spela ut nästa gång, denna kostnad stiger för varje gång generalen dör.

Till sist så får leken inte innehålla några dubbletter. Endast ett kort av varje typ får vara med och leken ska innehålla 100 unika kort. Länder får inte producera någon annan mana än den färg generalen har. Om de gör det så blir denna mana color-less. Ett väldigt simpelt system som ger extremt mycket variation.

Nu har till och med Wizards of the Coast själva släppt Commander lekar som finns att köpa för ca 300:-/st. De innehåller 100 unika kort, samt 3st oversized generaler att använda. Någon anna som är sugen på att hänga på en beställning?

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Lite som WoW-kortspelet?

2011-06-21 @ 00:42:02
Postat av: Nick

Relativt likt. WoW-kortspelet var ju mer som en tolkning av Magic. Commander har bara lagt till en hjälte/general, men fungerar ju fortfarande inte på samma sätt som en Hjälte i WoW kortspelet.

Postat av: Tommy Tomte

Jag funderar på att köpa en, och Fors verkar sugen.

Jag skulle säkert kunna skicka Clara på en sväng till Wizard-Games. Hon kommer ju hit på fredag, så om vi bara bestämmer oss senast på onsdag borde det gå.



Vars kan man se en beskrivning av de olika lekarna tro?

2011-06-21 @ 03:01:59
Postat av: Tommy Tomte

Oväntat krångligt att hitta, men här finns dom

http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/arcana/732

2011-06-21 @ 03:12:53
Postat av: Tommy Tomte

Själv tror jag att jag vill ha Mirror Mastery eller Heavenly Inferno....

2011-06-21 @ 03:19:10
Postat av: Nick

Hm.. låter som en bra idé.. Heavenly Inferno såg intressant ut, men även Counterpunch... äh, fan.. alla ser ju intressanta ut på sitt sätt T_T

2011-06-21 @ 04:16:21
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Kubbe

Får se om det blir nå för mig, skulle isf bli devour for power eller vad den grönblåsvarta-leken hette.

2011-06-21 @ 11:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback