Gameboard geek



Sitter och kollar runt på diverse spelsidor och forum i jakt på ett bra spelbord. Jag vet att vi har tillgång till DDS lokalen men jag skulle ändå vilja ha ett litet mindre spelbord tillgängligt hemma för lite 1-vs-1 dueller i Warmachine.

Jag tittade först på GW's egna spelplan
Realm of Battle. Men ett pris på ca 2200:- är ganska avskräckande, och det är ju inte heller den storleken jag är i behov av. Nog för att den skulle vara trevlig att äga då GW alltid har bra grejer omän de kostar skjortan.

Däremot finns ett tyskt företag vid namn Zieterdes som säljer rätt fina spelbords delar. Varje bit är ca 60x60cm och kostar runt 330:- i svenska spelbutiker. Fyra sånna bitar bör ju kunna fungera, samt inte ta allt för stor plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback