Wii U



Okej, Nintendos kommande konsoll kommer gå under namnet Wii U (antalet puns och referencer till Kung Pow är många, så jag drar inga) och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det man hört än så länge. Rent prestanda mässigt så ska den hålla samma klass som Xbox 360 och PS3.

Vad som egentligen är intressant är att handkontrollen har en pek-skärm som erbjuder en hel del spännande möjligheter. Mycket information kan lagras här som skulle göra många spel HUD-fria. Meny och inventorys går helt plötsligt att lägga upp på ett helt annat sätt. Däremot är jag inget fan av att vifta runt med den som en vanlig Wii kontroll, eller att använda den med Wii Fit eller något annat tillbehör.

Den ger som sagt en hel del möjligheter till kommande titlar, och det är ju främst titlarna för min del som avgör om man vill köpa en maskin eller inte. Sköter Nintendo det här på ett snyggt sätt kan jag mycket väl tänka mig att sitta med en Wii U i slutet på nästa år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback