Blizzards DotA



Vet inte riktigt vad jag ska säga om det här. Det har varit känt att Blizzard skulle göra ett moba-spel, men att det skulle bli en mash-up med karaktärer från deras tidigare spel hade jag inte riktigt vänta mig.

Det känns som att DotA 2 och HoN plockat upp alla seriösa spelare från första spelet. Och LoL har erbjudit alla som vill ha en casual och "cartoony" version av spelet. Vilka ska Blizzard rikta in sig på? Min gissning är väl att det med hjälp av sin enroma budget kommer tränga sig in på marknaden och erbjuda pets, skins och avatarer till alla sina andra spel om man även lägger ut pengar på detta. Fanboys kommer att jubla.

I vilket fall som helst så kommer detta i alla fall innebära mer konkurans för andra företag, vilket i stort sett alltid brukar gynna oss konsumenter. Låt oss hoppa att så blir fallet även denna gång.

Update: Läste just detta från deras FAQ

Will it cost money to play? Will Wings of Liberty™ or Heart of the Swarm™ be required?


Currently we plan to offer a way to play Blizzard DOTA for free, possibly by including it as part of the StarCraft II: Starter Edition. However, we have not yet determined what type of content restrictions would be placed on those playing for free. We're also discussing the possibility of offering exclusive content to players, such as special heroes for owners of Wings of Liberty™ and Heart of the Swarm™ (in regions with standard box business models, just for example), but this is also still to be determined. We'll announce more details once those decisions have been finalized.

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Jag tycker det låter som en bra lösning från Blizzards sida. Trodde det skulle vara ett spel man köpte i vanlig ordning, men som en rejäl custommap? Fo' shoe.

Tror det kan bli bra synergieffekt mellan DotA2 och SC2 också, att bägge tillsammans lyfter antalet totala spelare.

2011-10-22 @ 16:20:04
Postat av: Nick

Mm.. Blizzard kan det här med att tjäna pengar, det har dom ju som bevisat.



Personligt blir ju detta ingen jag själv kommer spela, då ett moba tar upp tillräckligt mycket tid.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback