Life is the Emperor's currency



En lite snabb recension av Space Marines då. Jag hämtade ut spelet idag strax efter klockan 10... drygt 6 timmar senare var jag klar med kampanjen. Till att börja med hade jag aldrig i mitt liv köpt det här spelet om det inte vore för att det har Warhammer i titeln. Hade det t.ex haft namnet Halo; Chief Marine hade det gått och väl fått vara.

Förvisso var det ju sex timmars ren underhållning från början till slut. Det var ett riktigt tajt action lir som inte lämnade mycket att önska. Kontrollen kunde varit lite bättre, och jag hade gärna sett en annan story än en Ork invasion som Chaos ligger bakom... samt med på tok förutsägbara twister.

Vad jag däremot blev vansinnig över är spelets "avrättningar". Har man gjort tillräckligt mycket i skada kan man avrätta sin motståndare i en scriptad sekvens. Detta är ett måste att göra eftersom det är även på det viset man fyller på sin HP mätare. Problemet är att man fortfarande kan ta skada medan man lugnt och sansat för in sitt chainsword i buken på en stackars ork. Boom! Så kommer det en granat flygande och skärmen blir svart-vit. Jag lovar att 90% av de gånger jag dog var på grund av att jag påbörjat en animation som inte går att avbryta.

Aja, jag har inte testat på att lira det online. Måste först fylla på min guild tid. Men jag antar att det kommer ha samma charm som Transformers: War for Cybertron hade. Underhållande i 2-3 dar innan jag loggar tillbaka till LoL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback