Terra Nova: Genesis



Såg precis det första dubbelavsnittet av FOX's tv-serie Terra Nova: Genesis. Och jag måste säga att jag blev positiv överraskad. Den var cheesig, men inte överdrivet mycket.

Kortfattat så får man följa en familj som blir delaktiga i projektet Terra Nova. Jorden har blivit så förstörd att den inte längre går att leva på. Dock har man upptäckt ett sätt att resa tillbaka i tiden. Varför det just är 85 milijoner år framgår inte (än så länge). Där startar människorna ett nytt samhälle med samma namn som tv-serien.

Men såklart är det inte en mysig tv-serie om en ny familjen flinta. Skumma geometriska figurer och folk som lever utanför det bestämda samhället börjar härja och det blir pötsligt lite Lost vibbar över det hela... men det fungerar, det får mig att vilja se mer.

Dinosaurierna håller ju inte Jurassic Park klass, men är betydligt bättre och mer påkostad än mycket annan CGI som sänds på teve, så jag är nöjd. Några karaktärer är väl lite väl kliché, men skådisarna gör ändå ett bra jobb att övertyga mig.

Det här blir helt klart min nya serie att följa resten av hösten. Den kan bli precis hur bra som helst, eller så raka motsatsen. Mycket hänger väl på hur mycket de väljer att avslöja och i vilken takt.

Kommentarer
Postat av: Micke

Följer också Terra Nova men får nog säga att den tyvärr tappat fart sen starten. Just de där geometriska ristningarna väckte mitt intresse men de har ju knappt nämnts förns i senaste avsnittet. Men men, jag kommer fortsätta titta och chanta "Det kan bli bra, det kan bli bra..." för mig själv :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback