Movie Night



Jag och Sophie hade en liten movie night igår. Tre filmer, varav det var bara en som egentligen var bra. Gissa vilken?

Immortals - Micke Rourke spelar kung med storhetsvansinne. De grekiska gudarna ser ut som tonåringarna från Twilight. Mycket blod och väldigt mycket slow-motions sekvenser. Viktor beskrev den som en sämre version av 300, fast med gudar. Jag kan inte annat än att hålla med. Helt okej tidsfördriv dock. 2+

The Adventures of Tintin - Otroligt snygg och underhållande äventyrsfilm. Jag satt större delen av filmen och bara dum log åt hur nostalgiskt och barnsligt roligt jag hade. Det enda som gnagde på mig filmen igenom är att Milo heter "Snowy" på engelska, hade lite svårt att acceptera det. Annars så var detta helt klart en av de bättre filmerna jag sett på senare år. Älskar också att man kan glorifiera Haddocks alkoholism så mycket. 5+

Underworld: Awakening - Latex, läder och slowmotion. Vad mer behöver man i en action film? Här får vi även utrotningshotade vampyrer. Lycaner (Varulvar) som blivit större och tål silver. Filmen tar vid 12 år efter 2:an. Vampyrer och varulvar har jagats och rensats ut nästan totalt. Selene vaknar upp i ett lad alá Resident Evil, och det är bara att samla ihop pusselbitarna om vad som har hänt. 2+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback