Deliverance Lost



Det har ju inte blivit så att man läst mycket 40k böcker på sista tiden. Men nu blev jag genast lite mer intresserad då jag såg att SF-bok gör reklam för del 18 i Horus Heresy serien. Den går under namnet Deliverance Lost och handlar om Corax och hans legion Raven Guard.

Mer specifikt så tar den vid efter kriget på Istavaan V där Raven Guard, Salamanders och Iron Hands mer eller mindre blev förintade av sina bröder. Nu har Corax återvänt till Terra och Kejsaren för att kunna slicka sina sår och återuppbygga sin arme av marines.

Men denna gång får han lite extra hjälp av kejsarens som ger honom tillgång till bortglömd/föbjuden "gene-tech" för att skapa ännu starkare marines. Horus har dock inte helt oförberedd. Han har i sin tur låtit en av Alpha-legions primärker infiltrera Raven Guards och har som mål att stjäla kejsarens gåva.

Jag ser fram emot en chans att läsa en bok ur en primärks perspektiv. Men jag vet samtidigt att Gav Thorpe tenderar att vara lite väl övertydlig i sina böcker, och jag misstänker att den nog kan bli riktigt seg och långdragen på sina platser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback