Real Steel



Såg filmen Real Steel igår med självaste Wolverine i huvudrollen. Vet egentligen inte varför jag var pepp på den här filmen. Stora robotar som slåss för underhållning borde vara ett felfritt concept kan man tycka, men ändå så lyckas varenda person i filmen att den värdelös.

Jag borde lyssnar på Sophie som sa "Om filmen inleds med att man slår en ko, kan det inte vara en bra film". Där borde varningsklockorna börjat ringa. Men icket. Jag var fast inställd på att få se robotar slåss. Jag var inställd på att bli underhålld... underhållen? What ever.

Istället så bjuds jag på en tragiskt mix av en dålig Rocky film och valfri Transformers. Hugh Jackman spelar ett stort svin till far som bara bryr sig om pengar och lyssnar inte på någon som försöker hjälpa honom. En snorig 11-åring som jag inte ens vill lära mig namnet på är med och irriterar, och till sist så har vi även "teh love interest" som spelas av hon-som-var-med-i-sjundehimlen-och-aldrig-fick-en-bra-roll-efter-det.. Jessica Biel eller nå sånt.

Hela filmen var ett stort clusterfuck av otrovärdiga karktärer, usel story (Bing! gör reklam istället för Google, och Xbox 720 finns med) och på tok för lite screen-time till robotarna. Fuck. Det hade räckt om hela filmen var som ett avsnitt av brittiska robotwars. Ge mig värdelös info om vilka robotar jag tittar på och tvinga dem att slåss.

Undvik filmen som pesten. Den är inte värd att han en robot på fodralet.


Kommentarer
Postat av: Nicke D

Var faktiskt sugen att se filmen, Nu väljer jag därimot att avstå. Tack för att du led så jag slipper:P

2012-01-06 @ 12:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback