Hero in a half-shell


Mitt senaste projekt blev av nostalgiskt ursprung. Såg att det snart ska komma en ny tecknad serie med TMNT där de skett ett par små uppgraderingar gällande sköldpaddornas vapen. Michelangelo har nu en Kurigama och Donatello har en Yari. Leo och Raph fick behålla sina vapen. Tror inte serien kommer bli vuxnare eller mer våldsam bara för att man inför andra vapen, det är ju trots allt ett barnprogram.

Anywho.. här får ni även chansen att se lite steg-för-steg hur jag ritar. Ganska slarviga linjer till en början. "Inkar" lite mer tydliga kontrurer och detaljer. Slänger på i grova drag de färger och skuggningar jag tänker använda. Sen så målar jag bara ihop flera lager färg med ~70% opacitet.

Finns säkert bättre och mer effektiva sätt att måla. Men för stunden för detta duga för mig. Har dock tagit mig drygt 4 timmar att få ovanstående resultat.


Kommentarer
Postat av: Kubbe

Spelar väl ingen roll hur man tar sig dit, bara man själv är nöjd över det själv :D

2012-03-17 @ 11:45:53
Postat av: Tommy Tomte

http://www.cracked.com/article_18906_7-shockingly-dark-origins-lovable-childrens-characters.html <- nummer 7. Jag är faktiskt lite sugen på att läsa dom.

2012-03-17 @ 14:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback