Change

I helgen  har det blivit en massa spel. Vårat planerade mini-LAN blev inte riktigt av då de flesta fick förhinder. Däremot kom ju KG på besök med 2st mycket bra bräd-/kortspel. Warhammer Invasion var ett väldigt roligt kortspel, och till skillnad från typ Magic och andra CCG behöver man inte köpa en massa boosters hela tiden, utan startboxen innehåller de 4st lekar. Som expansion släppar man helt enkelt fler färdiga lekar. Självklart kan man ju köpa flera grundboxar om man vill bygga ihop en lite bättre lek, men jag blev väldigt imponerad av hur välgjort det faktiskt var.

Chaos in the Old World var ju ett mer klassiskt brädspel där 4 spelare slåss om att bete sig mest som sin Kaos Gud. Khorne ska försöka slå ihjäl folk varje tur. Nurgle ska sprida pest i befolkade områden. Slaanesh ska korumpera adelsmän. Tzeench ska härja där det finns magi och warpstone. Till sitt förfogande har man demoner och kultister en hel del magi liknande kort. Spelet gick oväntat fort att spela trots att vi i stort sett fick läsa reglerna från grunden. Jag är helt säker på att vi missade någon vital regel, men det var hur som helst väldigt roligt och KG kunde plocka hem 2st vinnster i rad - både som Khorne och som Tzeench.

Jag, Sophie, Kubbe och Mats lyckades även komma igång med lite rollspelande. Vi försöker hålla oss till vårat lilla Pite-gäng denna gång och kanske spela 1-2 gånger i månaden. Vi började om på nytt i Dungeons & Dragons 4th i äventyret Shadowfell Keep som jag köpte för drygt 1år sedan. Förmodligen kommer vi även att spela lite Shadowrun då jag börjat skriva en kampanj till det. Mitt i allt detta har jag även börjat på en "sub-blogg" där jag ska försöka dokumentera vad som händer i våra rollspel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback