Urgot



Då var det dags att avslöja nästa hjälte i förtid. Den här gången ser det ut som att vi får något som mer påminner om en
Cryx Necrotech. Precis som tidigare är inget skrivet i sten förän hjälten är släppt, men att döma av hans spells så ser han ut att bli en riktigt bra damage dealer.



Den skill som kommer att prioriteras i majoriteten av alla builds. Vad som är lite oroande är den extremt låga manakostnade och cooldown. Om den förblir så här kommer den att kunna spammas i all oändlighet. Dessutom är det en skill-shot på gott och ont. Han kan ju å andra sidan ha extremt låg mana pool, samt att dess range kan vara begränsad. Jag hoppas verkligen inte den ser ut så här när den släpps i alla fall.



En sköld som inte ser allt för obalanserad ut. Att på lvl 5 bara blockera 240 är inte avgörande, han kan ju dessutom bara lägga den på sig själv. En slow på 27% är också relativt låg, finns dock ingen anledning till att inte använda den i varje grupp strid.



En AoE för att farma minions och för att användas i grupp strider. Kan inte tänka mig att den skiljer sig långt ifrån Galios "Q" spell i form av storlek och kast funktion. Frågan är dock hur pass mycket bättre "Acid Hunter" blir då den plötsligt fungerar som Heimerdingers missiler.



En extremt intressant ultimat spell. Jag vill absolut veta om detta också är en skill-shot samt vilken range den har. Att byta position med sin motståndare är absolut väldigt intressant. Jag kan tänka mig ett par billiga tower-kills man kan få till en början, tills motståndarna anpassar sig. I övrigt så ser det ut att bara en spell som mest byter kills mellan lagen. Mycket intressant helt enkelt.

Just ja, hans passiva påminner om Amumu. Varje attack sänker armor med -15%.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback