Karthus



Jag minns när spelaren vid namn "SorakaBot" släppte en Evelynn guide som hade tagit honom till toppen i Europa. Plötsligt såg man en revive-jungle-evelynn i varje match, och det dörjde inte länge innan hon blev konstant bannad i matcher och så småningom nerfad till gränsen till ospelbar.

Nu misstänker jag att vi kommer se Karthus få samma behandling.
PhantomL0rd har precis släppt sin guide över hur man spelar en revive/teleport-Karthus som har tagit honom från 1400 Elo till 2328 Elo, och han har dessutom 71% vunna matcher med Kathus.

Masteries är en självklar 9/0/21 variant, medan runorna är +8,5 Magic Penetration och +29 AP. Udantag att han plockar med Magic Resist om han möter t.ex LeBlanc/Kassadin i mitten. Spelstilen är väldigt passiv där man i vanlig ordning satsar på att maxa Lay Waste (Q) och farmar i lugn och ro. Målet är att redan vid level 4, då du har tillgång till väggen, lägga upp en teleport-gank på någon lane. Därefter är det bara att börja sin snöbollseffekt med att dyka in på sina motståndare, dö, återuppliva sig själv och upprepa processen.

Items är ganska självklara. Boots+3HP Pots -> Tear of Goddess -> Will of the Ancient -> Rabadon Deathcap -> Void Staff -> Archangel Staff. Se också till att alltid ha med dig wards när du lämnar basen.

Det här blir definitivt en build som jag kommer prova på till veckan då jag redan har alla nödvändiga runor och relativt mycket erfarenhet med Karthus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback