Oh lord!
Mr bat-shit-crazy-lord-british (aka Richard Garriott) som bland annat både skapat Ultima och Tabula Rasa har nu vunnit en stämning mot företaget NCsoft för $28 milijoner... om detta innebär att Guild Wars 2 aldrig kommer se dages ljus återstår ju att se. I vilket fall som helst är detta ett hårt slag för företaget.
Det enda positiva som kan komma ur det här är att han finansierar en ny resa ut i rymden och stannar där!
Det enda positiva som kan komma ur det här är att han finansierar en ny resa ut i rymden och stannar där!
Madness
Guillmero Del Toro och James Cameron har bestämt sig för att göra ett barn tillsammans. Ett fruktansvärt missfoster som inte kan beskrivas i ord utan att fördömma verkligheten till en förvriden spiral av oformliga skepnader, lukter, ljud och tänder... ja... jag vet inte vad jag pratar om.
Men i alla fall så har det blivit klart att det kommer bli en 3D film av H.P Lovecrafts roman At the Mountains of Madness. Exakt hur awesome detta egentligen är har jag inte greppat ännu...
Via - Geeks of Doom
Men i alla fall så har det blivit klart att det kommer bli en 3D film av H.P Lovecrafts roman At the Mountains of Madness. Exakt hur awesome detta egentligen är har jag inte greppat ännu...
Via - Geeks of Doom
Sucker Punch
Zack Snyder har släppt lite bilder på sin kommande film Sucker Punch, som beskrivs som en Alice i Underlandet fast med maskingevär. Mer specifikt så handlar filmen om en tjej på ett mentalsjukhus som bygger upp en fantasivärld för att undivka sin smärta. Men samtidigt så planerar hon att smita från den lobotomering som ska utföras om fem dagar, men för att göra det måste hon överleva sin fantasi.
Även om manuset kan tyckas vara tunt så vet vi att Zack kan sitt visuella spel. Prepare to be blown away!
Double IP all the way!
Jag kan inte minnas sist jag var lika besatt av ett spel som jag är av League of Legends. När jag inte konstant sitter och spelar matcher så sitter jag och läser guider, forum eller kollar videos på taktiker. Just nu har jag någonstans mellan 400-500 matcher spelade, och då är varje match drygt 40 minuter långa i snitt.
Nu har Season One pågått ett par veckor, men jag har inte haft någon större tur i mina matcher. Jag anser inte mig själv som någon dålig spelare, men det är tärande då man konstant hamnar i lag med folk som lämnar/disconnectar/rage-quitar, så mitt Ranked Game spelande har blivit mindre aktivt.
En annan orsak är att en justering som kräver att man måste vara level 30 för att spela Ranked, och när varken Micke eller Tommy har hunnit bli det så föredrar jag vanliga matcher med dem. Och nu i helgen lär det ju bli en hel del spelande misstänker jag.
Riot bjuder nämligen på Double IP weekend (what does it mean?), samt att all IP/Exp-bonus finns att köpa till halva priset, samt att de stackar med varandra (oh my god!).
Om ni inte redan gjort det, ladda hem spelet och lira med oss i helgen. It's FREE!
The Emperor Protects
Fantasy Flight Games har varit snälla och släppt en lista över alla planerade böcker till Deathwatch rollspelet som kommer nästa månad. Ingenting som direkt överraskar, men jag ser fortfarande väldigt mycket fram emot detta rollspel. Skulle bara haft lite fler villiga spelare i Piteå trakten. Böcker som vi kan förvänta oss är;
Deathwatch (Augusti) - Själva grunboken, oavsett hur mycket det kommer att spelas, kommer bli ett självklart köp. Bara fluffet i sig är nog värt priset.
Game Master Kit (Hösten 2010) - Den obligatoriska spelledarskärmen kommer lite senare i år. Kommer inte att införskaffa denna, trots att man får med ett äventyr på 32 sidor.
The Emperor Protects (Hösten 2010) - Prescis som till Dark Heresy så kommer det en bok med tre stycken äventyr som ska kunna spelas både separat och som del av en kampanj. En konspiration tar plats i Jericho Reach och endast Deathwatch Kill-team har möjlighet att stoppa den. Kanske blir ett köp.
Rites of Battle (Vintern 2011) - En resursbok som behandlar Space Marine kulturen lite närmare. Här kommer det finnas regler för att skapa egna chapters och regler till dem, samt en massa andra intressanta regler och utrustnings kapitel.
Mark of Xenos (Våren 2011) - Mer eller mindre en monsterbok för 40k. Här ska man kunna läsa allt man behöver veta om Nidz, Tau och andra raser som måste utplånas i kjesarens namn.
The Achilus Crusade (Sommaren 2011) - Beskrivs också som en sorts resursbok som innehåller information om Jericho Reach och de olika planeterna i området, samt den Crusade som pågår i området. Förmodligen väldigt intressant om man planerar att bygga en kampanj där.
It's like sex that lasts hours long
Idag så släpptes äntligen Sperm.. Starcraft 2, förmodligen en av de mest efterlängtade uppföljarna på 12år (Starcraft 1 släpptes i Mars 1998). Inget köp för mig dock, men jag planerar att införskaffa det så snart det sjuker lite i pris. Men jag räknar med ett liknande scenario som bilden när jag väl får sätta mig ner med det.
Till er som skaffat det, lever det upp till förväntningarna?
Vladimir
League of Legends nästa hjälte blir en vampyr vid namn Vladimir. Och att dömma av hans förmågor ser han ut att bli riktigt elak, precis som alla nya hjältar Riot skapar - för skapar man OP hjältar kommer alla att köpa dem är ju dera motto, eller?. Precis som man kan förvänta sig av en vampyr, så bygger Vladimir på HP/AP och Lifesteal.
Transfusion - ser ut att bli hans standard attack. Jag gissar att den kommer vara rätt lik Fiddlesticks drain, men att den antingen kommer göra mer i skada och ge mindre liv eller vice versa. En exakt kopia kommer vi nog inte få se. Sanguie Pool - ser jag två syften till. En AOE för att farma creeps och som en mekanism att slippa bli första target i grupp fighter. Vana spelare kommer snabbt lära sig att kliva åt sidan och vänta på att nuka honom.
Tides of Blood - kan bli en riktigt elak spell med rätt items. Jag kan tänka mig att rätt många kommer att prova på en Warmonger och spamma denna spell. Hemoplague - en ultimat AOE. Förmodligen väldigt effektiv när man pushar eller i röriga fighter, kan säkert även ge några kills om man samarbetar med någon som har stun.
Crimson Pact - ser ut att vara en annan variant av Jax och Kayles passiva... fast kanske elakare. Att stacka liv för att få AP kan vara riktigt grymt.
Hur effektiv han egentligen blir återstår att se. Han lär i vilket fall som helst bli välspelad.
Warmachine
Att börja spela Warmachine råder det inga tvivel om. Kubbe har redan införskaffat sig en regelbok och en startbox för Cryx. Problemet för min del är att jag fortfarande är osäker på vilket gäng jag vill spela med. Cygnar, Khador och Mercenarys känns alla lockande på sina sätt.
Sen släpps alla startboxar i plast i September om man ids vänta. Beslut, beslut, beslut.
Vader didn't do it!
"I find my lack of funds...disturbing"
Uppenbarligen så har Kjesaren tvingat Darth Vader att betala kostnaderna för att reparera Dödsstjärnan efter att rebellerna hade sönder den. För vad finns det annars för förklaring till att han skulle råna en bank?
Via - NY Daily News och Aftonbladet
Boobies are Boobies
Jag har svårt att förstå att dessa spel fortfarande görs utanför Japan.... men... boobies are boobies.
FFXIV
En video som visar snabbt character creation och en slags tutorial till det kommande Final Fantasy XIV. Ser ut att vara samma typ av karaktärer i samma typ av värld med samma typ av stridssystem. Nej tack! Jag kommer hålla mig till Old Repbulic.
Banishment
Det har blivit en hel del League of Legends på sista tiden, särskilt sedan Season One uppdateringen släpptes och förändrade spelet en hel del. Plötsligt har man möjlighet att banna 4st hjältar, och sedan kan ingen välja samma hjälte som motståndarna har gjort. Vilket leder mig till min nästa Top 10 lista, de top 10 man vill banna, och framförallt varför. Spelare du inte LoL så sluta läs nu.
Number 10 - Soraka the Starchild
Soraka är egentligen inte en farlig hjälte i sig. Hon har knappt några attacker själv som man bör akta sig för, förutom en silence spell. Det som gör henne farlig är att hon är spelets enda riktigt support-karaktär. Förutom att öka Magic Resist till laget kan hon både hela dem och ge dem Mana. I rätt sällskap kan hon skapa en odödlig kombination.
Number 9 - Twitch the Plague Rat
Twitch är spelets enda karaktär med avstånds attacker som kan göra sig osynlig. I de rätta händerna och mot lag som inte använder sig av Wards/Oracle är han rent utav match avgörande. Lyckligtvis har de flesta lärt sig hur man hanterar råttan vid de här laget, men jag undviker honom gärna.
Number 8 - Karthus the Deathsinger
Karthus vore egentligen inte något problem om han inte hade tillgång till spelets kraftigaste spell - Requiem, som skadar alla motståndare på hela kartan. Håller han koll på motståndarna kan han plocka många gratis kills, och väldigt få hjältar kan motverka skadan han delar ut.
Number 7 - Tryndamere the Barbarian King
Trynds styrka ligger, likt Karthus, i hans ultimate - Endless Rage, som gör att han inte kan få mindre än 1 HP oavsett hur mycket stryk han tar. Lägger man all fokus på honom kan man räkna med att han tar sig ur striden utan att dö. Och om man låter honom vara så gör hans vanliga attacker fruktansvärt ont, och kommer bli din död. En fruktansvärt besvärlig motståndare hur man än gör.
Number 6 - Pantheon the Artisan of War
Det finns två anledningar varför jag bannar Pantheon. För det första är han en av spelets bästa i end-game med stun, teleport och massiv skada. Andra orsaken varför jag vill banna honom är att det finns fruktansvärt många dåliga Panth-spelare och jag vill inte ha dem i mitt lag.
Number 5 - Taric the Gem Knight
Taric är, eller var, en av de karaktärer jag spelade mest. En ordentlig tank som både kan hela sin kamrater och fälla torn på egen hand. Orsaken varför jag bannar honom är att om jag inte själv vill spela honom vill jag absolut inte möta honom.
Number 4 - Shen, Eye of Twilight
Shen är den karaktär jag spelar mest med. Spelets absolut bästa tank. Förutom att faktiskt tvinga folk att slå på honom kan han teleportera sig till folk i nöd, vilket gör att man kan rädda folk och ganka motståndare väldigt enkelt. Jag bannar honom av samma anledning som Taric. Spelar jag inte honom vill jag inte möta honom.
Number 3 - Heimerdinger the Revered Inventor
Heimer är spelet absolut främsta "pusher". Jag har sällan sett honom förlora 1-vs-1 situationer, och väldigt många gånger sett honom vinna 1-vs-2. Jag har aldrig riktigt lärt mig att spela mot honom, det enda rätta är att vänta ut honom och försöka ganka ihjäl honom... eller banna honom helt enkelt.
Number 2 - Xin Zhao the Seneschal of Demacia
Xin är spelet senaste karaktär och lider väl därför av att vara obalanserad. Han gör osannolikt mycket i skada på kort tid, och även om han är "svagast" i end-game har han ofta gjort sitt för laget. Han behöver en ordentlig genomgång av skaparna, tills dess undviker jag honom som pesten.
Number 1 - Shaco the Demon Jester
Det finns en hel del orsaker varför folk alltid skriver "Ban Shaco!!!" så fort man startar en match. Han är en utmärkt ganker. Han kan ta ut torn på egen hand. Han kan plocka baronen. Man vet aldrig vars han är. Han har spelets bästa skill för att fly. Och precis som med Pantheon finns det många som tror sig kunna spela honom, och de vill man inte ha i sitt lag. Han är helt enkelt en mardröm att slåss mot.
Alien Swarm
Hell yeah! Imorgon kommer detta spel till Steam... och det är gratis! Jag kräver att ni laddar hem det och spelar det med mig.
Watching the Expendables Is Your Manly Duty
The Pro
Season One
Äntligen drar season 1 igång i League of Legends. Dags att styra upp ett ordentligt lag så vi kan sparka lite stjärt online.
Ain't Got Time to Bleed
Team Fortress 2 är inte längre samma spel som när det släpptes för ett par år sedan. Mycket har hänt sedan patcherna började hagla in och det kan kännas svårt att återvända i tron om att för mycket har ändrats och man känner sig ovan. Men frukta icket, här kommer en crash-course på vad som är nytt.
Kartorna - Det finns en hel drös med nya kartor och ett par nya spellägen. Kartor är som alltid bara att prova på och nöta in de man gillar. De nya spellägena som finns är Arena, Payload och King of the Hill. Arena spelas på små kartor där man bara har 1 liv. Man slåss tills bara ett lag är stående eller tills någon plockar den enda Control Pointen på kartan. Payload så knuffar man fram en bomb mot ett mål, det andra laget ska stoppa dem. King of the Hill eller KOTH som det också kallas är nästan som en vanlig CP match, men det finns bara en punkt på kartan att slåss om.
Hattarna - I mina ögon bland det dummaste man infört i spelet, men å andra sidan så påverkar det ingenting förutom folks hysteri att samla på sig så många som möjligt. En del ser rätt bra ut, medan andra bara ser korkade ut. Samla eller samla inte. Ingen bryr sig ändå.
Crafting - Man har infört att man när som helst kan få ett slumpmässigt vapen eller hatt när man spelar. Och det dröjer sällan länge innan man sitter på ett par dubletter. Så istället för att radera dem på en gång kan man behålla dem och tillverka nya föremål. Här kan du läsa mer om detta.
Alla nya vapen är dock lite mer att gå igenom... läs om dem här, eller spela och upptäck allt bus själva.
Eyecandy
Fick ju faktiskt hämta ut våra böcker som vi beställde från Bokus fina rea. De hade kommit fram redan i fredags, men ingen på Bussgods ville tillkänna ge dess existens, så vi fick snällt vänta till på många med att hämta ut dem. Jag har redan hunnit plöja igenom ett par av de tunnare böckerna:
Venom vs Carnage, Magneto Testament, The Punisher och Moonknight. Samt att jag nu påbörjat att läsa Planet Hulk. Extremt mycket ögongodis.
Tiny Chun-Li
Yeah.. har varit dålig på att uppdaterat de senaste dagarna. Försöker få ut så mycket som möjligt av min semester, samt att jag försöker posta lite mer på The Ultimate Combo sidan. Blir mer här inom en snar framtid.
Pöpcørn
I love me some Swedish Chef
The Hax Life
En 30-minuter dokumentär om att vara proffesionell gamer i Korea. Helt klart inte en dans på rosor men ändå rätt coolt. Jag är ändå nöjd med att vara en casual gamer, är på tok för dålig förlorare för att satsa på något sådant och möta mycket motgångar. Och om jag nu skulle satsa på att bli pro så skulle det bli i ett individuellt spel likt Street Fighter eller nå.
Ville ni någonsin bli en proffesionell gamer?
Goldrush
Jag har faktiskt inte spelat Team Fortress 2 sedan Sniper/Spy uppdateringen. Jag höll mig helt borta från kriget mellan Soldier och Demoman som jag faktiskt såg fram emot då Solider är en av mina favorit klasser. Och nu är det faktiskt dags för min mest spelade klass att få sin uppgradering, nämligen Engineer.
Nu är vi bara på dag 1 gällande vad som kommer, så det enda som avslöjats är hans nya hagelbrakare. Samt att man slängt in en liten bonus. Drygt 75 spelare kommer kunna få tillgång till "The Golden Wrench", som lyckligtvis inte ger någon speltekniskt förde, utan ger bara en ny animation när man klår upp någon.
Det kanske är dags att göra sig redo för att återvända till TF2, eller?
Nu är vi bara på dag 1 gällande vad som kommer, så det enda som avslöjats är hans nya hagelbrakare. Samt att man slängt in en liten bonus. Drygt 75 spelare kommer kunna få tillgång till "The Golden Wrench", som lyckligtvis inte ger någon speltekniskt förde, utan ger bara en ny animation när man klår upp någon.
Det kanske är dags att göra sig redo för att återvända till TF2, eller?
Astonishing X-men
Har precis plöjt igenom Astonishing X-Men boken jag köpte år Sophie i födelsedagspresent (fördel att dela intresse med sin tjej). Och den här skiten är tamejfan knark i pappers-form.
Jag har varit kass på att läsa X-men överhuvudtaget, hade kanske 2-3 tidningar när jag var liten. Det var mest via den tecknade serien jag lärde känna hjältarna. Joss Wheadon tar en igenom en ordentlig berg-och-dal bana. Och det är skönt att få mer respekt för Scott/Cyclops och att Henry/Beast får vara med att briljera både som actionhjälte men även som comic relif.
Boken är epic-win från sida ett. Kanske kommer det en ordentlig recension på the Ultimate Combo i framtiden.
Old Republic - Multiplayer Demo
Star Wars mytologi i Biowares händer kan aldrig vara fel
Oblivion's Edge
Vi har inte ens hunnit sätta tänderna i det första äventyret till Deathwatch innan FFG slänger ur sig nästa. Har inte hunnit läsa något från det ännu, men som bilden avslöjar är Tyranids än en gång med i bilden. Kommer bli grymt, va så säker.
WFC DLC
Rejoice alla Transformers: WFC fans, nu kommer det första DLC för nedladdning.
Become the ultimate weapon and wage war in four new maps – engage in multiplayer combat in HAVOC and FORTRESS or fend off waves of Autobots in DISTRICT, and Decepticons in FORSAKEN, two new Escalation mode maps. Also gain access to 5 characters and their chassis for use in Escalation mode and Multiplayer character creation; SCATTERSHOT, ONSLAUGHT, DEMOLISHOR, SHOCKWAVE and JAZZ are ready for battle. Fight to the end in the war that started it all! There are no refunds for this item.
SF-Kicks
Co-optimus
Jag tog mig till sist att köpa Transformers: War for Cybertron, mycket tack vare att KG utlovade ett kick-ass Co-op spel, men även för att multiplayer delen såg ut att påminna en hel del om Team Fortress 2.
Spelet i sig är väldigt enkelt upplagt. Unreal Engine. Linejära banor. Massor av action. För att gå lite mer på detalj så handlar kampanjen om hur Megatron försöker ta över Cybertron och hur Optimus Prime försöker stoppa honom. På varje bana kan man välja 1 av 3 robotar att spela som, och har man vänner tillgänglia kan de axla rollen som någon utav dem.
Självklart kan alla robotar enkelt flippa om till ett fordon med en knapptryckning, och helt plötsligt glider du runt i skön kärra eller barrel-rollar i luften. Något som blir ett måste någon gång under varje uppdrag. Kampanjen i sig håller tillräckligt länge för att vara intressant, och tar slut innan den blir långtråkig. Och så har vi ju såklart multiplayer delen.
Som standard idag finns det ju flera olika spellägen. Klassika Deathmatch och Capture the Flag varianter. Men också de som blir mer och mer standard - Horde (eller en variant av den) där man ska samarbeta mot våger av monster. Det som gör multiplayer extra intressant i det här spelet är möjligheten att "skapa" sin egen robot.
Sanningen är att du kan välja mellan 4st klasser, och modifiera vilka vapen och krafter de ska börja med. Det finns även ett level system som tillåter dig plocka fram nya krafter och färdigheter. Men klassarna som finns att leka med är:
- Scout (kan göra sig onsynlig och börjar med sniper-rifle)
- Scientist (kan tillverka försvarstorn och dylikt samt börjar den med ett healing-ray vapen)
- Leader (får tillgång till diverse buffs man kan ge till sitt lag, all-a-round helt enkelt)
- Soldier (börjar spelet med de stora kanonerna)
Än så länge har jag inte hunnit med så mycket annat än att spela igenom kampanjen med KG och provat på multiplayer någon timme, men mer ska det bli!